See blogi on kasutusel alates 21. augustist 2010. Vana blogi asub siin.


06 January 2016

Ainult kunstist!

Otsustasin täna ainult oma kunstist kirjutada, sest muidu hakkab ta alakajastuse all ägama ja see poleks kah asi ega midagi.

Läinud aastal tegin näituse Luunjas Meie aja kangelase galeriis.
Avatud oli oktoobris-novembris, pealkiri oli Tugevate tee. See oli üks mu doktoritöö näitustest.
Meediakajastus:

Sirp 27.11. 2015 Eve Annuk Kas Elmine Otsman oli feminist?

Näitusekajastus mu kodulehel ja teosed:

Üldine kirjeldus

Film Tugevate tee - pildikesi naistraktoristide elust

Intervjuu Elmina Otsmani poegadega


Luunja Aidateatri näitleja Iiri Saar kehastus naistraktoristiks

Mulle meeldis selle näituse juures kõige rohkem koostöö Luunja Aidateatriga. Võtted toimusid mitmel päeval. Kõik klappis, isegi ilm oli alati sobiv. Appi tuli ka kohalik elanik Mati Sõber, kes laenas meile oma veneaegseid traktoreid. Suur tänu kõigile! Kahju vaid, et hilissügisesed vihmad enam künda ei lasknud. Mul oli plaanis eelretsenseerimise protseduuri alustada põllul kündmisega. Reet Varblane, Eve Annuk jt oleksid rooli taha saanud. Kuid see vihm! Elmina Otsman kirus Eesti ilma täpselt samadel põhjustel. Kui sajab, ei saa kombainiga vilja koristada, aga meil sajab palju ja siis ainult oota nagu õnnetuse hunnik, millal tööd saaks teha.

Naistraktoristide brigaad Luunja põlde kündmas

Jaak Kikas kutsus mind novembris Tartu Füüsikainstituuti oma kunsti näitama. Ega mul viimastel aastatel palju pilte ei ole. Tegutsen rohkem videomeediumis. Niisiis said seinale ilusad värvilised meesaktid aastast 2009 ja pealkirjaks paningi Värvilised aktid. Need olid mul 2009. aastal isiknäitusel Mehe tee Tallinnas Draakoni galeriis. Film oli juures. Sama filmi saime ka FI-s näidata. See oli tähtis, kuna filmis on üks FI füüsikutest veel endises hoones laboris töötamas ja oma elueesmärkide puudumisest rääkimas.
Postimees Raimu Hanson: Füüsikute ette ilmus paljaid mehi 
Mehe tee koduleht.

Füüsikahoones meeldis mulle see, et nii palju füüsikuid pole mul ainsalgi näituse avamisel käinud. Sven puhus seebimulle nagu Draakoni galeriiski, aga Jaak arvas, et paljaks ei tasu sedapuhku võtta.



Hiljem saabusid veel Marco Tasane, Meelis Kaldalu ja Susanna Saar. Puhusime seebimulle ja oli väga lõbus. Ma kandsin esimest korda oma uusi prille. Natuke tädilik tunne tekkis sõna otseses mõttes. Ma meenutan endale oma tädi Tiiut.



Järgmine näitus (doktoritöö raames) tuleb Tallinna Kunstihoone Linnagaleriis. Pealkiri on Palju õnne naistepäevaks!
Avamine 25. veebruaril 2016
Avatud on 27. märtsini 2016 - minu sünnipäevani.
Olete oodatud!



Korras. Nüüd võib jälle kassidest kirjutada.

No comments:

Post a Comment